• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat hebben jullie gegeten voorbij de THT datum?

nauwelijks het vermelden waard:
nu net een potje Hak worteltjes + doppers met als datum 31-12-2015.

Het was even flut als altijd : véééél te zacht als je vers uit de tuin gewend bent.. :cool:
Maar an sich was er dus niks mis mee.

Patria voedingsbiscuits, slechts 2 jaar over datum (10-2015).
Maar nog even knapperig, volgens mij nog jaaaaaren houdbaar (mits droog opgeslagen).
Een aanrader.
Patria.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb nu kip sate opstaan (juli 2015)
En inmiddels aan het eten.. erg droog maar de smaak van sate overheerst. Ik ben benieuwd of er bijwerkingen optreden oja het is struik indonesische kip sate
En de komende dagen beef ragout Nov 2015
Mosterd Roomsoep Mei 2015

• Leuk
Waarderingen: Erny
Ik heb nu kip sate opstaan (juli 2015)
En inmiddels aan het eten.. erg droog maar de smaak van sate overheerst. Ik ben benieuwd of er bijwerkingen optreden oja het is struik indonesische kip sate
En de komende dagen beef ragout Nov 2015
Mosterd Roomsoep Mei 2015

Haha , ook ik ben bezig aan de 2015 Menu's . Dat zijn ook de oudste die ik heb . Tot nu toe geen enkele bijwerking die ik daaraan relateer en die ik als :eek: ervaar .
Gewoon Smul , Smul ;)

Vandaag Franse 2015 rantsoen op het bord

Porc / Rice en Pineaplle
Sausages/ Duck confit and Beans .

Smul smul dit menu 9

Edit

Mijn Vrouw eet niet mee ;)
Dus helemaal voor mij alleen :D

15121498121801389117229.jpg 1512149831523495544200.jpg 15121498429301896184593.jpg 15121498672501119960452.jpg

Ja 2015, dat was een goed jaar...
Nou ja niet voor deze chocolade repen puur.
Die smaken zoals ze eruit zien. THT 01-04-2015.
Ziek zal je er denk ik niet van worden maar lekker is het niet meer.

Bijlagen

• Chocolade.jpg
    Chocolade.jpg
    77.9 KB · Weergaven: 22
  • Leuk
Laatst bewerkt:
@Fridtjof ik heb ooit nog avondles gevolgd voor horeca. Onderandere kok en banketbakker. En er is mij daar vertelt dat chocola niet bederft.
Alleen de producten die zijn toegevoegd kunnen bederven. Er is ook gezegt dat je chocolade nooit in de koelkast moet bewaren. Maar steeds droog op een constante temperatuur.

Aha @Flos dat verklaart waarom de choco die ik hier noemde ook beroerd smaakte, dat was melkchoco (in droge kast bij moeders constante kamertemperatuur bewaard).
Dus het zou aan te raden zijn zo puur mogelijke choco te kopen als je het wilt bewaren?

Met afgrenzing een keer toe gekeken hoe een buurman zich niet wilde laten kennen door een een door geroest blikje aan de boven kant (de deksel dus) de paddenstoelen op te eten, en hij vond het ook nog lekker.:eek::confused::oops:

Mijn oude ouders aten nog wel eens spullen die echt heel ver over datum waren, toe mijn moeder voor goed in een zorgcentrum was op genomen hebben we heel veel voedsel over datum weg gegooid tien tallen jaren oud.
Ook een tube leverpast van 1962.
Dus een tip houd je voorraad wel goed bij, ook bij je ouders of Opa en Oma, maar wees wel omzichtig, dat je geen achterdochtigheid kweekt, haha want dan houden ze je in de gaten, en dan krijg je geen kans meer om daar na nog te kunnen ingrijpen.

Mijn ouders hadden ook in de vrieskist met veel vlees er in van jaren oud, dat heeft echt geen waarde meer.

@Fridtjof ik heb ooit nog avondles gevolgd voor horeca. Onderandere kok en banketbakker. En er is mij daar vertelt dat chocola niet bederft.
Alleen de producten die zijn toegevoegd kunnen bederven. Er is ook gezegt dat je chocolade nooit in de koelkast moet bewaren. Maar steeds droog op een constante temperatuur.
Daarom had ik ook pure chocolade gekocht. Van melk chocolade wist ik inmiddels dat het beperkt houdbaar is.
Ook is het altijd droog en op constante temperatuur bewaard. Bovendien zaten de repen in originele verpakking, incl. de plastic wikkel.
Zouden er dan toch teveel producten aan toegevoegd zijn?
Binnenkort maar op zoek naar pure pure repen..

• Leuk
Waarderingen: Flos
Ik heb zojuist een zak Venco griotten opengetrokken uit mijn grootouders' voorraad-erfenis ....tht 11-10-2016...ruim jaartje maar, moet kunnen.

vacuum verpakte nitraat worsten, ALDI ( ik noem ze zo, zo zout als de dode zee) normaal gebruiken we ze nog wel es op de BBQ. THT waren begin sept. 2017 . nu 2 mnd later nog net zo zout en goed te eten. ook na de "doornroosje test"
testpersonen "ikke" en nr 2 (en ja hij was op de hoogte :fluit: )

1838536.jpg

• Leuk
Wel vergeten, maar geen pannetje. Een zak soep, volgens mij van de Lidl of een goedkoop merk van AH? Merk heet Kanai (mag je merknamen noemen?) Tot nu toe gaat het goed.... en dat voor bonensoep:fluit:.

• Leuk
Waarderingen: Ray
Wel vergeten, maar geen pannetje. Een zak soep, volgens mij van de Lidl of een goedkoop merk van AH? Merk heet Kanai (mag je merknamen noemen?) Tot nu toe gaat het goed.... en dat voor bonensoep:fluit:.
Kania, dat is een Lidl huismerk, goed spul. Juist graag delen welke merken/spullen je bevallen, of de folder, mocht er wat in de aanbieding zijn. :)

Terug
Bovenaan