• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat hebben jullie gegeten voorbij de THT datum?

Blik kippensoep welke 3jr over datum was, smaakte prima maar viel niet helemaal lekker :D denk dat het eerder kwam door het zout wat er in zat dan dat het over datum was...

• Leuk
Waarderingen: Flos
Gisteren er achter gekomen (door op het pak te kijken) , dat de melk die ik eergisteren dronk, opdat moment 7 dagen over de THT was

Hier is begin van de maand de laatste 1/4 echte rinse appelstroop opgemaakt, tht ergens mei 2014 en al zeker jaar ervoor open. Proefde geen verschil met de nieuwe (goed tot mei 2019)en nergens last van. Suiker is duidelijk een heel goed conserveringsmiddel.

Laatst bewerkt:
Zak van Mountain House - Chilli Con Carne met Rijst.
Half jaar over de datum. Was echt heel goor. Stonk erg muf en de smaak...bbrrr.

↓Wat @Ray hieronder zegt↓...zou kunnen dat het lek was. Ook mijn eerste gedachte. Echter geen kokend hete lekkage. Maar dat kan ook boven de sluitrand hebben gezeten. Lijkt mij sterk kijkende naar hoe het zakje bewaard is. Geen verder onderzoek gedaan aangezien ik nogal onder de indruk was van de lucht en smaak. (Over 6 jaar maar weer eens eentje testen:fluit:)

Vandaag een pot rode kool bereid waarvan de houdbaarheid tot eind 2012 is. Bijna 5 jaar over datum. De geur was een beetje afwijkend, maar het zag er nog goed uit.
De smaak was echter niet lekker. Niet muf of bedorven, maar vreemd en niet smakelijk.

In een noodsituatie had ik het opgegeten, maar nu is het in de prullenbak beland.

IMAG1015.jpg IMAG1016.jpg

Als ik zo mijn menu's zie wat ik dagelijks klaar maak. Naast het gene wat ik vers gebruik komt er altijd wel een potje blikje of zakje aan te pas.
Nu vraag ik mij af of ik niet een topic zou open ,, wat hebben jullie gegeten wat niet voorbij de THT datum is ?

Een blikje sardines en een potje rode pesto, de ene van 31.12.2012 de ander 12.2011
Beide in perfecte staat, geur en smaak. Op toastjes die van juni dit jaar waren dus dat telt eigenlijk niet... :)
DSCF2329.JPG
DSCF2330.JPG

Tot mijn stomme verbazing zag ik dat er op het zoutpotje een expertisedatum staat aangegeven.
Dat was me nu nog nooit opgevallen. Zout zit miljoenen jaren in de grond, we halen het naar boven en opeens is het niet langer houdbaar...?
Sukkels....:(

Een blikje met ham uit 2012 ... :rolleyes: maar omdat ik geen held ben met oud vlees, laat ik eerst de hond testen. Onze hond heeft al eens een stuk kip afgewezen die ik (al) wel had gegeten.. toen was ik 2 dagen doodziek dus nu mag hij wel eerst proeven! :fluit:

De ham was prima! het restant ging de koelkast in en was zelfs na nog eens 2 dagen nog steeds niet bedorven.

Net een groot blik halve perziken op lichte siroop met tht 8-2015 opengetrokken (kwam uit mijn 'erfenis' aan voorraden van mijn grootouders).
Geur, smaak en zicht prima, nu nog even afwachten of ik m'n vriendschapsbanden met de wcpot aan moet gaan halen, maar vertrouw erop dat dat niet het geval zal zijn.

Uit moeders snoepkast: goedkoop merk melkchocolade met hazelnoot met een tht van 2015.
Blehhhh... niet lekker meer, had die kenmerkende "oude chocolade"smaak. Maar wel eetbaar in noodgevallen.

Het vergeten doosje met over de datum wordt langzaam maar zeker leeg gepeuzeld...
We zijn er al een tijdje mee bezig, maar tot aan nu niets bijzonders opgevallen aan de inhoud.
DSCF2373.JPG DSCF2374.JPG DSCF2376.JPG DSCF2377.JPG DSCF2378.JPG

blik ragout tht 03-2014, niet indrukwekkend maar de ragoutbakjes ( die dingen van bladerdeeg die in de oven moeten) waren over datum in 2013 en 2014.
die van 2013 roken muf,dus wegegooid, die van 2014 waren prima. smaak was goed, geen problemen gehad.

Terug
Bovenaan