Ray
SHTF Expert
Oeh... dat betwijfel ik @petroman Moederbord is ook behoorlijk lastig toegankelijk omdat die Coolermaster er boven hangt. Maar ik zal eens kijken.
Maar... wat gaat het op die manier opstarten mij dan opleveren? Het is niet zo dat de BSOD standaard bij het opstarten voorkomt... dat is meer als ik langdurig films/series kijk. Dus hoe test ik dat dan?
Ondertussen die diskcheck melding met behulp van de door @Ray gegeven methode succesvol uitgezet. :thumbsup:
@martin Wat bedoel je met Mainboard... is dat het moederbord? En als dat zo is, stel die condensatoren zijn kaduuk, heb ik dan een ander moederbord nodig (eventueel die van @AWOL )? Oftewel... wordt het dan echt ingewikkeld???
Normaal heeft een moederbord ook een ingebouwde "videokaart". Achterop je PC zie je dan een aansluiting daarvoor. Dan kun je je PC gebruiken zonder die videokaart zoals @petroman zegt.
De blauwe links is de 'ouderwetse' VGA aansluiting. De witte rechts is de modernere DVI aansluiting (ook nog twee types van) en links daarvan de HDMI aansluiting, de moderne standaard van nu. Verloop stekkers tussen de diverse types bestaan.
Misschien dat je dan geen hoge resolutie filmpjes meer kunt draaien, maar wel bv. het forum bezoeken. In principe is een videokaart dus optioneel (als je geen gamer/video editor bent), alleen ik heb er hier bv. ook eentje nodig om 1080p op m'n TV te krijgen.
Het hele moederbord vervangen is idd een klusje. Moet je ook de CPU opnieuw plakken met pasta. Ook is het een klusje om na te gaan of op het vervangende moederbord dezelfde ram modules gebruikt kunnen worden, voeding en de CPU socket moet hetzelfde zijn.
Maar maak het niet te gek, voor tussen de 100 en 150 euro heb je een tweedehands quadcore PC met 4Gb geheugen.