Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@AWOL, weet je zeker dat zo'n gedownloade installatie versie van W10 aangemaakt op de PC met legale versie ook te installeren is op andere PC's?
Ik had begrepen dat deze DVD of (zoals hier) USB stick alleen op het systeem kan worden gebruikt waarop hij is gedownload.
Also note that installing Windows 10 fresh on a computer by booting from the installation media will require you to buy a new Windows 10 license. If you do this before July 29, you can use a Windows 7 or 8 license to activate Windows 10.
Ik heb rond die periode zoveel installaties gedaan op verschillende systemen dat ik niet 100% zeker meer weet of ik wel of niet de media bestanden die nu op mijn vaste pc staan ook gebruikt heb om W10 op een ander systeem te installeren. Een clean install (op hetzelfde systeem) lukte in ieder geval wel.
Maar...het zou vreemd zijn als het niet kan want als jij een legale versie koopt van Windows dan kun je die gewoon gebruiken als je een compleet nieuw systeem koopt. Je suggereert dat er hardware codes worden meegebakken van het moederbord en/of andere hardware? Lijkt mij sterk. Je maakte ook geen image van je harddrive, je downloadde installatie bestanden in ISO vorm, dit kon je dan vervolgens omzetten naar een bootable DVD of USB stick. (via dus die tools die ik eerder linkte)
Een goede W7 versie (alle versies) geschikt voor oneindig veel installaties heb ik wel.Controleer of je het volgende hebt:
- Een internetverbinding (er kunnen providerkosten van toepassing zijn).
- Voldoende beschikbare gegevensopslag op de pc, USB of extern station voor de download.
- Een lege USB of dvd (en dvd-brander) met minimaal 4 GB opslagruimte als je media wilt maken. We raden je aan een lege USB of dvd te gebruiken, omdat al bestaande inhoud wordt verwijderd.
- Een Windows 10-productcode als je het programma voor het eerst installeert of als Windows 10 niet vooraf door de fabrikant op je pc is geïnstalleerd.
Je kunt je windows 10 idd verhuizen naar een nieuwe PC, maar alleen met dezelfde productcode. Ik vermoed dat als er tien PC's onder dezelfde productcode draaien, dat wel gaat opvallen en er in de database een kruisje achter komt te staan.
Meh, de windows 7 versie die ik draaide (Engelstalige versie) en dus nu W10 is wordt momenteel gebruikt door minimaal 12 pc's waarvan ik weet, aangezien die versie via via bij mij terecht is gekomen (en aan die persoon is verkocht) mag je er van uit gaan dat een veelvoud van die 12 systemen gebruik maakt van dezelfde licentie code. Nooit een probleem gehad met updaten van zowel W7 als nu W10, de licentiecode staat dus niet "geflagged". Jouw eigen versie van W7 is daarmee vergelijkbaar toch? Naar alle waarschijnlijkheid was het een VLC (Volume License Code) van een of andere organisatie. Wat overigens ook weer vreemd zou zijn daar bedrijven niet gratis konden upgraden naar W10. Moeilijk te zeggen hoe het nu zit, mogelijk is de versie geleaked door een MS medewerker die de licentiecode een bijzondere status in de MS database heeft gegeven of zo, ik denk ook maar hard op.
@The mad engineer Ik heb geen Windows 10 systeemcd liggen. Of bedoel je de harde schijf? Dat laatste is ook de bedoeling, om te kijken hoeveel bit die is.
De hele boel (alle programma's installeren) gelijk verhuizen naar de nwe W7 -> 10 schijf ga ik nog niet doen. Dat komt nu niet uit.
En als blijkt dat het een 32 bit versie is dan wacht ik liever op de 64bit W10Pro van @AWOL zodat ik het hele proces niet nóg een x hoef te herhalen (je weet wel, al dat gewacht en geinstalleer en gewacht en geklik op Ja en volgende en accoord ondertussen oppassend of er geen onwenselijke MySearchshit meekomt... )
Als je kan kiezen, dan zou ik kiezen voor 64 bits, maar 64 bits is echt niet sneller of beter
De W7 blijkt 64 te zijn. Staat toch, heel klein, op de cd... had ik niet gezien, Henk vanavond wel.
En nog steeds geen bsod...
Blauwe schermen:
Driver conflict: probeer een update van de drivers of terug te gaan naar meest goedwerkende instellingen van windows.
Verwijder alle drivers (in jou geval de videokaart daar lijkt het mis te gaan) installeer hem opnieuw door de setup te draaien van de fabrikant.
Hardware issue, als alle fans draaien chek de bios voor de temperatuur en juist ook de videokaart temperatuur via de bijgeleverde software / downloaden.
gebruik een bemchmark / stresstest die de temperatuur ook laat zien.
Als het te hoog is dan vervang je de koelpasta (zie youtube voor tips schoonmaken en aanbrengen).
Doe de default settings van je bios en eventueel een bios update (ben ik zelf nooit zo van).
Meer heb ik niet, trail en error dit soort dingen.
Of je leest het topic...
Die voeding lijkt me een stuk groter dan het gat in de kast. Vreemd, want de kast ziet er voor de rest rete standaard uit.
In mijn ogen is er nog ruimte zat in de kast en afgesloten werkt de ventilatie beter (maar dat zal al wel geopperd zijn).