Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Afgelopen maand de productie ruim verdubbeld, en dat met minder beschikbare dagen in de maand.
Als zelfstandig energie producent wordt ik hier blij van.
Bekijk bijlage 28063
Peanuts uiteraard, maar ik blijf het geinig vinden. En hier de resultaten vermelden.![]()
@Pjotr Prep , 400 kWh vind ik toch behoorlijk wat en €112 is ook geen kattenpis. Ik kijk ook meer naar de winst om self-supporting te zijn in crisistijden, en dat ben je ... bijna? Tenminste, het enige dat eraan ontbreekt dat is een thuisaccu en iets van een Victron Multiplus? Met een kleine lifepo4 accu van (stel) 2-3 kWh zou je toch al een eind komen voor noodstroom, en die hoeft niet meer dan zo'n €700 te kosten lijkt mij.De geschatte opbrengsten na 280 dagen in gebruik te zijn.
400kWh en €112. Toch wel jammer dat ik niet meer panelen heb liggen.
Een vriend had een heel systeem opgetuigd met vrachtwagenaccu's. Zoek een oud-metaal handel en neem een accutester mee, en je vindt er accu's die via een reguliere beurt zijn vervangen maar nog jaren mee kunnen...voor de loodprijs. Zodra ze de geest geven raak je ze ook weer voor de loodprijs kwijtEen accu om enkele systemen (voer systeem, radio e.d.) enigszins in de lucht te houden, ja daar zit ik wel aan te denken.
Maar ik ben er nog niet helemaal in uit. (En had even een tegenvaller met de auto….>20 jaar lease auto gereden en nooit motor schade gehad. Tot je zelf een auto moet bekostigen…..)