RockyFlats
Ruttaan
Daari. heb je wel gelijk, compleet potje-los zijn ze, en het gros heeft dat niet door.En of men de verhuizing van het eigen huis van box 1 naar box 3 in de belasting niet zonder opstanden voor elkaar krijgt, ben ik niet zo zeker van.
Eurobonds boven op de EU begroting, waarvoor NL mede garant mag staan is een kogel die inmiddels al door de kerk is. Dat zal de rente op NL staatsleningen verhogen. Dus extra belastingheffing. Dat, boven op de bezuinigingen die doorgevoerd moeten worden vanwege verdubbelde defensieuitgaven.

Ik ging uit van belasting na gerealiseerd rendement, dus nadat een woning te gelde is gemaakt. Voordien, is het slechts het hoofdverblijf, en om dat mensen afhandig te maken op de manier die je schetst, dat zou toch wel openlijk van maffiapraktijken getuigen (in plaats van verholen, zoals gebruikelijk), en dat pikt zelfs de grootste idioot niet, lijkt mij.De woningmarkt zit immers op slot, dus moeten meer betaalbare (huur)woningen beschikbaar komen, hetgeen gebeurt als huiseigenaren gedwongen worden hun huis tegen aanzienlijk lagere prijs dan nu, op markt aanbieden, omdat ze hun vermogensbelasting niet kunnen bekostigen. Pak die "rijke Boomer-generatie" met hun afbetaalde huizen maar stevig in de portemonnaie om de markt voor jonge starters vlot te trekken is dan een handzaam excuus. De Blackrocks zullen er wel bij varen het aanbod op te kopen om dat vervolgens te verhuren. Geheel in het WEF straatje: You will own nothing and be happy.
Je vergeet blijkbaar dat de maandlasten voor huiseigenaren flink verhoogd worden door leningen die men moet afsluiten om de vermogensbelasting te kunnen betalen.
Het zou niet worden gepikt, voorzie ik.Het zou met het nieuwe vermogensbelastingregiem gaan om ruim 3 procent van de overwaarde en dat kan om duizenden of 10duizenden euro's per jaar gaan. En dat om in je (grotendeels) afbetaalde woning te mogen blijven wonen waar je al al ruim belasting hebt betaald over je door inkomstenbelasting belaste rente en aflossingen. Terwijl
huurders, niet zelden met huursubsidie, geinvesteerd hebben in vakanties en uitgaan.