Mayo
Last (wo)man standing
Hoe kan dat @Mayo, ga jij ook (net als ik) van een contract naar variabel per begin november?
Greenchoice gaf me weken geleden al aan dat ik t/m december 0,80 nacht en 1,00 dag voor een kWh zou gaan betalen, en 3,46 voor een kuub gas. Terwijl ik nu nog 0,25 en 0,70 betaal voor resp. elektra en gas.
Nog maar eens even heerlijk lang douchen op 31/10. Gewoon, een dagje vrij nemen en in de ochtend er onder en in de avond pas afdrogen
Ik ben direct overgestapt naar nextenergy. Vandaag was de gemiddelde stroomprijs daar 0,18 (excl. heffingen) en 0,67 voor een kuub gas. Misschien is dat ook iets voor jou? Of Frank Energie? Je betaalt dan de uurprijzen voor stroom en dagprijs voor gas, en die liggen nu behoorlijk lager dan de kwartaaltarieven van menige energieleverancier. Bovendien kan je dan uitkienen wanneer je een wasje draait. Ik had het bijvoorbeeld vanochtend van 02:00-05:00 op een tijdklok kunnen doen voor 0,05-0,08 per kWh.
Ik zit (nog) bij Eneco en die gooien mijn prijzen op 30 oktober nog even flink omhoog, dus ik heb niet het voordeel van de dalende prijzen vanaf 1 november
Ik heb de indruk dat de energiemaatschappijen hun prijzen zo gunstig mogelijk (voor hén) willen positioneren voordat het prijsplafond ingaat in januari...
Voor mij zijn het dus ff 2 'dure' maanden tot januari, dus die periode gewoon zo veel mogelijk besparen
Zo'n dynamisch contract is niks voor mij: als ik 's nachts mn wasmachine aanzet liggen mn buren én ikzelf daar wakker van
Verder kan ik mn gebruik niet echt veel verschuiven: ik werk overdag en heb 's avonds het licht aan, de koelkast staat 24/7 aan en ik heb geen warmtepomp, elektrische auto of zelfs maar elektrische fiets die ik kan opladen op momenten dat de stroom 'gratis' is.
Ik heb wel in de gaten dat Eneco een van de duurste leveranciers is, dus als er weer vaste contracten aangeboden worden ga ik toch kijken of ik niet beter kan overstappen naar een ander..