joepmeloen
Prepper goeroe
https://www.nu.nl/algemeen/6239483/...deel-van-zuid-holland-en-utrecht-voorbij.html
Een stroomuitval in Utrecht en een stukje zuidholland.
Een stroomuitval in Utrecht en een stukje zuidholland.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Fransen bereiden zich voor op stroomuitval
https://www.ad.nl/buitenland/fransen-bereiden-zich-voor-op-stroomuitval~a71254b1/
Frankrijk gaat maatregelen voorbereiden om stroomtekorten in de winter op te vangen. Eén van de opties is om telkens twee uur in één bepaald gebied alle stroom preventief uit te schakelen. Na die periode kan een andere zone twee uur in het donker worden gezet. Het idee is dat er zo maximaal 6 miljoen Fransen tegelijk zonder elektriciteit komen te zitten. Met de doelbewust gekozen stroomonderbrekingen wordt elektriciteit bespaard. Zo wordt voorkómen dat in het hele land de stroom uitvalt wegens overbelasting van het netwerk.
Grote zorgen zijn er vooral over de telefoonlijnen, en dan met name het alarmnummer 112. Als telefoons niet werken, zijn ambulances, agenten en brandweer niet bereikbaar. ,,Het is een illusie om te denken dat we bij alle telefoonpalen en installaties een accu neerzetten’’, zei de directie van telefoonaanbieder Orange deze week. ,,Het is daardoor mogelijk dat noodnummers soms in bepaalde streken niet bereikbaar zijn. Daar zijn wel noodoplossingen voor te bedenken, maar we weten niet hoe het netwerk daarop zal reageren.’’
Wat ben ik blij, dat we hier misschien ook wat al te beducht zijn geweest voor mogelijk onheil, maar zeker niet te weinig. Hoe anders is het elders...
Stel je de gemiddelde yup eens voor, die waarschijnlijk nog steeds geen idee heeft van wat ons mogelijk te wachten staat. Paniek en dringen straks, in donkere straten, en gevechten om het allerlaatste kaarsje. Ik zie het al voor me. Ook bij een algehele stroomstoring van een dagje, is het een chaos alom, vrees ik.
Hmmm, ik vraag mij ook af, hoevelen nu in alle rust plundering voorbereiden. Is de stroom eenmaal weg in de nacht, en gaat er bij iedere tweede winkel een stoeptegel door de ruit, dan is er voor de politie immers geen houden meer aan. Zo'n plotselinge stroomuitval vormt ook in dat opzicht een extra kans en risico, juist omdat het dan overal tegelijk toeslaat.
Hebben jullie al een winkelraam in gedachten?
Bij een grote stroomuitval zal ik me verre houden van alle mogelijke winkelramen.
Niet alleen heb ik alles in huis wat ik nodig zou kunnen hebben op zo'n moment, ik vrees veel meer dat iemand anders op t idee zou kunnen komen míj een stoeptegel in de nek te leggen als ik met de nodige spulletjes naar buiten kom, en zich zo de moeite denkt te besparen de winkel in te gaan
Wel OT blijven jongens en meisjes, dames en heren. (en alles wat er tussenin zit)
Hee @martin , maar rellen en plunderen kost ook chaotische energie. In plaats van windmolenparken zouden tredmolens voor dat slag zo gek nog niet zijn. Voor iedere brave burger thuis dan zo'n tredmolentje met de aandrijving (idee) eraan vast geplakt, en een dynamo. En dan anti-woke gewoon de zweep erover op de dure uurtjes, met galei-gezang ter vermaeck.
Zie dan vanuit de huidige nood onze oude glorie herleven, in de Gouden Eeuw II.