ou, dat betekend dus nog een paar jaar tot die generatie zo goed als uitgestorven is en dan komt de eindstrijd
Ik ga er niet vanuit dat D66 tegen die tijd nog bestaat of in een kabinet zit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ou, dat betekend dus nog een paar jaar tot die generatie zo goed als uitgestorven is en dan komt de eindstrijd
Heel leuk maar het probleem zit niet in het krijgen van contant geld maar in het aannemen van contact geld.
Daar is de wetgeving ook duidelijk over. Cash geld is een wettig betaalmiddel en dient dus ook aangenomen te worden. Nu begrijp ik voor winkels best dat het goedkoper, veiliger en makkelijker is om geen cash aan te nemen maar ik denk als je naar de rechter gaat omdat ze geen cash betaling willen accepteren dat je dan dikke kans hebt om die zaak te winnen.
Ik begrijp alleen niet dat de politiek niet ingrijpt en duidelijker is naar de winkels toe dat het een no-go is om geen cash te accepteren.
Heel leuk maar het probleem zit niet in het krijgen van contant geld maar in het aannemen van contact geld.
Als je het contante geld nergens meer kunt uitgeven dan loopt je alsnog vast.
Nu ben ik overigens helemaal geen tegenstander van betalen met ideal/contactloos maar ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen nog steeds lastig kan zijn. Dat probleem is over 1 generatie ook opgelost.
Ik denk dat het per saldo mijn persoonlijke achterhoede gevecht is maar ik vertik het om met de zelfscanner door de supermarkt te lopen.Zou kunnen maar ik zie de weestand tegen een contantgeldloze samenleving steeds meer toenemen.
De rijen bij de bemande kassa's worden steeds langer terwijl de onbemande zelfscan kassa's leeg blijven.
Dat heeft niet zo zeer met generaties te maken maar meer met mensen die de automatisering niet zien zitten.
Nog een paar storingen en de rijen bij de bemande kassa's zullen alleen maar groeien.
Maar nog veel belangrijker vind ik het feit dat op deze manier wederom arbeidsplaatsen verdwijnen.
Een klein stukje Of topic antwoord voor @martintja, mis jij die liftjongens ook nog steeds als je met de lift naar de 12 verdieping van een gebouw ga?
Mis jij de kolenboer?
De SRV man?
De telefoniste die jouw telefoongesprek ging doorschakelen na een vriendelijk goedemorgen/middag ?
Word jij al in de gaten gehouden?
Dordrecht is hard op weg om een van de eerste Nederlandse steden te worden die cashloos gaat worden. En dat is een zorgelijke ontwikkeling.
Geldautomaten
Grote banken zoals ING en ABN AMRO hebben hun pinautomaten verwijderd in hun filialen. Daarmee wordt het niet meer mogelijk om geld te pinnen.
Gaat contant geld verdwijnen?
Contant geld gaat niet verdwijnen. Het is belangrijk dat u met contant geld kunt blijven betalen. Daarom maakt het kabinet afspraken met banken en winkeliers.
Betalen met contant geld belangrijk
De mogelijkheid om te betalen met contant geld is belangrijk. Vooral mensen uit kwetsbare groepen, zoals ouderen en mensen met een beperking, gebruiken contant geld om te betalen. Dit moet ook in de toekomst mogelijk blijven. Daarnaast is contant geld de enige betaalmogelijkheid als er een storing is en u niet met uw pinpas kunt betalen.
Afspraken over contant geld
Er moeten genoeg winkels zijn waar u met contant geld kunt betalen. Maar winkeliers mogen contant geld weigeren. Het kabinet moedigt winkels en bijvoorbeeld gemeenten aan om contant geld te blijven accepteren. Hiervoor zijn gesprekken met onder andere gemeentes, banken, winkeliers en organisaties die opkomen voor kwetsbare groepen. In 2022 spraken zij af ervoor te zorgen dat contant geld ook in de toekomst voor iedereen bruikbaar blijft.