joepmeloen
Prepper goeroe
https://www.kvk.nl/geldzaken/zakelijk-ruilen-zakendoen-zonder-portemonnee/
Klinkt als zakelijk ruilen...
Klinkt als zakelijk ruilen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bij die BTW verrekening krijg ik toch een akelig gevoel. Nu zullen diverse zaken wel onder vrijstellingen vallen denk ik, maar even vanuit het principe dat e.e.a. kennelijk in onze belastingaangiftes moet...Precies, zakelijk ruilen maar dan wel BTW moeten betalen...of vriendendienst...dat laatste heeft nog wel tot rechtszaken geleid, want daar kan heel wat misgaan.
Daarnaast heb je het LETS systeem, lokale ruileconomie. Een ruilkring of lokale ruileconomie is een economie die is gebaseerd op directe of indirecte ruilhandel. In een ruilkring ruilen de deelnemers goederen en diensten met elkaar, zonder dat daar geld voor wordt betaald. Daarmee krijgen oude spullen vaak een nieuw leven. Door gebruik van een virtuele munteenheid krijgen de deelnemers die spullen of diensten ontvangen toch het gevoel dat zij er iets tegenover zetten. https://nl.wikipedia.org/wiki/Lokale_ruileconomie
In crisis en oorlogstijd komen daar noodwetten bij.
De gewone burger die een beetje bij klust of handelt zal het waarschijnlijk het hardst raken.
De minister van financien dient een wetsvoorstel in om contante transacties boven 3000 euro te verbieden.
Of je de grote boeven hiermee raakt vraag ik me af. Die verzinnen wel weer allerlei constructies.
De kleine boeven zal het mss iets moeilijker gemaakt worden.
De gewone burger die een beetje bij klust of handelt zal het waarschijnlijk het hardst raken.
De laatste is ook de grootste massa en het de eenvoudigst te controleren / manipuleren groep.
Spreuk van de dag.
“ Je hebt grote boeven en kleine boeven, de grote stelen het meest. “
Wat zou je dan wel redelijk vinden? In Belgie is het volgens mij 4000 euro. Er zullen denk ik altijd wel situaties zijn waar het handiger is met cash te betalen (en wie komt er achter als een consument zijn auto voor 6000 euro verkoopt aan een andere consument?).Maar 3000 is wel erg laag: stel dat ik 2 gouden munten wil kopen en contant wil betalen dan zit ik daar al overheen.
En dan gaat t niet om crimineel of 'zwart' geld, maar gewoon om salaris dat ik niet op mn bankrekening wil hebben staan in deze roerige tijden.
Waarom nu de oproep om contant geld in een ouwe sok of onder je matras te stoppen?
De Nederlandsche Bank waarschuwt voor het risico dat hackers het hele elektronische betalingsverkeer in Nederland lam leggen. Een situatie waarbij we een paar dagen of zelfs langer niet elektronisch kunnen betalen, is niet denkbeeldig. Dus afhankelijk van je gezinssituatie is het handig als je toch 50 of een paar honderd euro in huis hebt.
Geld heb ik altijd bij me. Mn pa zei me vroeger toen ik nog een jonge meid was; zorg dat je altijd voldoende geld bij je hebt zodat je nog bij huis kan komen als er wat is.
Sindsdien altijd geld op zak.
Wel jammer @preparator dat ik de link van dvhn.nl niet lezen kan. Ik kan hem zowel incognito als op archive.ph niet openen.