Volgens de gemeente hebben zo’n 18.000 Groningers het voucher van 50 euro voor energiebesparende producten aangevraagd. En ook de energie-uitdeelacties werden door 1 op de 10 huishoudens bezocht. Daarnaast gaven energiecoaches bij 500 Groningers gratis bespaartips.
https://www.gic.nl/wonen/groningers...+29+maart+&utm_medium=email&utm_source=Mailer
Ik dacht ja ja en over een tijdje trekken ze weer de prijzen op.
Mensen zijn al jaren bezig met energie besparende maatregelen.
We kochten met elkaar spaarlampen, gingen de huizen isoleren, kochten weer LED lampen en toch bleven we veel voor energie betalen, kochten auto's die gestroomlijnd zijn met zuinige motors er in.
We worden van alle uitgemolken melkkoeien.
Wij hebben ook gratis spulletjes via de woningstichting gekregen.
Alleen hebben er niet veel aan omdat we al vele jaren niet stoken.
Ik heb wel twee led lampen er van in de afzuigkap gedaan een was al stuk, de ander zou ook binnen kort volgen.
Radiatorfolie heb ik gebruikt maar de zilverkant naar de buitenmuur gericht, waar de koude vandaan komt, of het wat helpt ik betwijfel het.
Tochtband helpt ook weinig want het afzuigsysteem trekt de de lucht wel aan en blijft het de koude lucht zo wel aantrekken.
Een deursnor had de woningstichting er al opgezet, net als de stalen anti inbraak strips, die normale tocht belemmerd.
We koken ook niet meer op gas, hebben een goedkope enkele inductieplaat van de Aldi supermarkt.
Mooi werk dat met inductie alleen de bodem van de pan warm word, met andere manieren van koken gaat er veel warmte verloren, het vliegt bij de pan langs, dat is veel minder het geval bij inductie koken.
We hebben wel deze winter warmwaterkruiken mee in bed genomen, ik kreeg de voeten niet meer warm daar slaap je slecht op.
We hebben twee eenpersoons bedden tegen elkaar aan staan, en aparte dekbedden, dan verwarm je elkaar niet meer, maar je trekt ook niet meer elkaars deken af, en word zo ook niet meer wakker van elkaar,
en minderde kans op het krijgen van baby's haha. :aloha:
Meer kunnen we denk ik niet doen om energie te besparen en het iets behagelijker in huis te krijgen.