RockyFlats
Ruttaan
@Erny , ik heb het tarief van NextEnergy nog eens opgezocht van dat moment (en van vandaag), en dat lag toch al beduidend onder het nieuwe van jou. Het weergegeven tarief is ook het (netto) leveringstarief zoals bij jou, waar dan nog wel (net als bij jou) de leveringskosten en energiebelasting nog bij komen. En de 21% BTW niet te vergeten. 11 cent of 24, en 42 cent of 89 is toch wel een enorm verschil.Het wordt spannend, mijn jaarafrekening komt vanaf 10 april. Ben benieuwd.
Heb een traditionele meter en geef sinds oktober 2022 de meterstanden elke maand handmatig door via de Oxxio app. De periode van april '22 tot okt '22 hebben ze geschat.
Als ik het allemaal goed zie en berekend heb dan zou het bij te betalen bedrag mee moeten vallen... hoop dat het klopt. Heb een LosVast Contract.
Gisteren kreeg ik weer nieuwe tarieven die per 30 april ingaan.
De huidige tarieven zijn nog erg hoog, de nieuwe beduidend lager.
Stroom: 0,74 per kWh gaat naar: 0,24 per kWh
Gas: 2,96 per m3 gaat naar: 0,89 per m3
Bekijk bijlage 24164
Zie ik de volgende grafieken die nu op https://www.easyswitch.nl/energieprijzen/ staan, dan is wel duidelijk dat de grote energiebedrijven de kluit belazeren. Of in ieder geval is hun tariefmodel zodanig nadelig voor de klant, dat die er de behoorlijk hogere kosten voor moeten ophoesten. Tweemaal zo hoog, bijna...
Kijk daarna eens naar mijn tarieven in november 2022 eronder...
Mijn kW prijs was in november 2022 rond de 0,18. Daar komt nog 0,15 en 0,02 bij aan energiebelasting en leveringsvergoeding, en 9% BTW. Maar laat ik de huidige 21% rekenen, dan kom ik op 42 cent per kW en niet op de 79 cent (uit de grafiek) die een ander kennelijk voor z'n kiezen kreeg.
Mijn m3 gasprijs was 0,66. Daar komt nog 0,59 en 0,11 bij en even gerekend met de huidige 21% BTW erover, kom ik op 1,64 € en zeker niet op de 2,96 € (!) van de tabel.
In de bovenstaande grafieken, zou "mijn prijslijn" bijna de helft lager liggen!
Nagenoeg tweemaal de hoeveelheid aan energie voor hetzelfde geld... Stap over, zet de thermostaat flink hoger, en je bespaart nog enorm
Wie blijft er dan in hemelsnaam nog bij die "met een vork schrijvende" energiebedrijven hangen?