Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik zit nu al vijf maanden bijna alleen maar binnen ivm een hernia (te pijnlijk om even een blokje om te gaan voor de lol) dus ik ben nu getraind in bug in . Eenmaal per week zie ik de bezorger van de boodschappen en sinds deze week een huishoudelijke hulp. Ik sla momenteel veel houdbare spullen in als reserve. Ik kan nu, dat heb ik gisteren uit zitten rekenen, 260 dagen vooruit qua voedsel. Ik heb astma, bronchitis (allebij niet ernstig maar toch) een gaatje in mijn hart en ben 53. Ik loop dus risico te overlijden als ik besmet wordt. De medicijnen die ik neem heb ik ook genoeg voor 5 maanden. Ik ga er niet van uit dat het water en gas en licht eraan gaan dus over drinkwater maak ik me niet echt zorgen al heb ik voor 2 weken genoeg. Ik heb 2 dozen latex handschoentjes staan en heb een halve liter ontsmettingsmiddel van het ziekenhuis. Mensen lachen er om maar als ik ze uitleg dat het niet eens alleen is om de kleine kans dat ik besmet raak maar ook en vooral omdat als het in Nederland of Europa net zo gaat als daar dat er problemen gaan komen met de distributie van van alles en nog wat. Doordat er dan misschien vele duizenden mensen ziek worden die dus niet kunnen werken. Dat betekent met wat pech lege winkels, geen afhaalchinees en ook geen bezorgers van winkels en restaurants. Ik ben benieuwd... In Leiden lopen nu 13 studenten rond die een paar dagen geleden teruggehaald zijn uit China. Ze hoefden niet in quarantaine want ze verbleven in een ander deel van China... Tja, dan wordt je al voorzichtiger...Het zal mensen niet ontgaan zijn dat de wereld in de ban is van een nieuw type corona virus, het 2019-nCoV.
Zie ook het nieuwsberichten draadje: https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/corona-virus-in-china.4897/
Na SARS en MERS lijkt het wederom te gaan om een kruisbesmetting tussen dier en mens.
Nu zijn virussen dankzij hun simpelheid in staat om snel te muteren, vandaar dat verspreiding zo snel mogelijk
Ondertussen storten de media zich op de "natte" markt van Wuhan.
Beelden zijn niet voor de zwakkere magen onder ons.
De stelling dat chinezen alles eten met poten op de tafel na en alles wat vliegt op vliegtuigen na, klopt aardig. Voeg daarbij allerlei bijgeloof en ze eten echt alles.
Daarbij komt dan het basis idee dat alles vers geslacht en klaargemaakt moet worden op straat en je hebt alle ingredienten bij elkaar voor een potentiele uitbraak.
Wat ook niet helpt is dat lokale overheden nog steeds corrupt zijn en bang over de overheid om slecht nieuws naar buiten te brengen. Dus voordat de eerste meldingen bekend worden ben je al te laat.
Dus heeft de lokale, op straat, slachter van vleermuizen gewoon netjes een vergunning.
Ik zag hier wat links staan naar zerohedge.
Twitter heeft die website inmiddels geblokkeerd ivm nepnieuws over het Corona virus.