• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Met een beperkt budget snel het hoogst noodzakelijke in huis halen!

Het zijn idd precies de twee filters die ik heb aangeschaft. Het kraan filter dan weer niet.
Kostbaarder dan Ali spul, gevoelsmatig wel betrouwbaarder.

Al zit er ook weer een filter patroon bij met Chinglisch vertaalde tekst. 😔

30280048-00D2-4A1B-83BD-84DED9002F2F.jpeg
Een zoektochtje met Google leverde me geen “originele” filter patroon op zonder taalfouten. Ik ga er maar vanuit dat dit het origineel is.

Laatst bewerkt:
Het zijn idd precies de twee filters die ik heb aangeschaft. Het kraan filter dan weer niet.
Kostbaarder dan Ali spul, gevoelsmatig wel betrouwbaarder.

Al zit er ook weer een filter patroon bij met Chinglisch vertaalde tekst. 😔

Bekijk bijlage 27191
Een zoektochtje met Google leverde me geen “originele” filter patroon op zonder taalfouten. Ik ga er maar vanuit dat dit het origineel is.
Dat was een goede keuze denk ik @Pjotr Prep . Wiltec.de heeft een naam hoog te houden; ik heb ook goede ervaringen met hen.

Dat is zeker het plan, kosteloos opzeggen per aangetekende brief binnen 14 dagen, en een looptijd van twee jaar.😁

Humor was dat natuurlijk😇
Even off topic.
Men staat er vrijwel nooit bij stil dat een "aangetekende brief" totaal geen waarde heeft want de inhoud is dubieus er kan net zo goed niets in de brief is geschreven.

Wij hebben vaak op het origineel gezet dat er een kopie van de inhoud word bewaard met de naam en stempel er op van de postbeambte die het heeft gelezen, dat was dan rechtsgeldig.

Men staat er vrijwel nooit bij stil dat een "aangetekende brief" totaal geen waarde heeft want de inhoud is dubieus er kan net zo goed niets in de brief is geschreven.

Ik denk dat je een paar zaken door elkaar haalt.

De juridische waarde van een "aangetekende brief" is dat de verzender kan aantonen dat op een bepaalde datum en tijdstip de brief daadwerkelijk is bezorgd, en dat je hierdoor aan je informatieplicht hebt voldaan.
Dit kan belangrijk zijn in juridische conflicten, bijvoorbeeld bij contractuele zaken, officiële waarschuwingen of opzeggingen.
De inhoud staat er dus helemaal los van, en ook het punt of iemand die inhoud nu wel of niet heeft doorgenomen.

Maar voordat ik nu een flinke berisping ga krijgen dat ik flink OT aan het gaan ben even iets verzinnen om alsnog te voldoen aan het topic.

Ik weet het!
Zorg altijd voor een lichtgewicht regenjas die je kunt opvouwen tot een postzegel.
Het had mij vandaag flink wat extra conform opgeleverd en vermoedelijk ook een stuk lichter wandelen.
Want mijn shirt/trui/bodywarmer/jas was denk ik bij aankomst op de finca 5 kg zwaarder door de geabsorbeerde regen, dan voordat ik vertrok.

Even off topic.

Wij hebben vaak op het origineel gezet dat er een kopie van de inhoud word bewaard met de naam en stempel er op van de postbeambte die het heeft gelezen, dat was dan rechtsgeldig.
@JJ&A , dan even off-topic terug om het te neutraliseren😉: bewijs van verzending van een poststuk heeft tegenover een rechter toch wel waarde denk ik, bij zijn wikken en wegen. Wie zou er immers een lege enveloppe versturen?
En of men tante pos zo gek krijgt om documenten te lezen en verklaringen te ondertekenen, dat waag ik toch wel te betwijfelen...

Er is écht niets 'rechtsgeldig' aan een lege envelop of een envelop met een blanco brief die aangetekend verstuurd wordt. Daar is niets slims aan maar het is nonsens. Als je rechtsgeldig iets wilt opzeggen, moet daar ten minste een verklaring strekkend tot opzegging in zijn opgenomen. Een envelop zonder inhoud bevat geen verklaring gericht op een rechtsgevolg en is dus helemaal niets.

Terug
Bovenaan