• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Met een beperkt budget snel het hoogst noodzakelijke in huis halen!

Het zijn idd precies de twee filters die ik heb aangeschaft. Het kraan filter dan weer niet.
Kostbaarder dan Ali spul, gevoelsmatig wel betrouwbaarder.

Al zit er ook weer een filter patroon bij met Chinglisch vertaalde tekst. 😔

30280048-00D2-4A1B-83BD-84DED9002F2F.jpeg
Een zoektochtje met Google leverde me geen “originele” filter patroon op zonder taalfouten. Ik ga er maar vanuit dat dit het origineel is.

Laatst bewerkt:
Het zijn idd precies de twee filters die ik heb aangeschaft. Het kraan filter dan weer niet.
Kostbaarder dan Ali spul, gevoelsmatig wel betrouwbaarder.

Al zit er ook weer een filter patroon bij met Chinglisch vertaalde tekst. 😔

Bekijk bijlage 27191
Een zoektochtje met Google leverde me geen “originele” filter patroon op zonder taalfouten. Ik ga er maar vanuit dat dit het origineel is.
Dat was een goede keuze denk ik @Pjotr Prep . Wiltec.de heeft een naam hoog te houden; ik heb ook goede ervaringen met hen.

Dat is zeker het plan, kosteloos opzeggen per aangetekende brief binnen 14 dagen, en een looptijd van twee jaar.😁

Humor was dat natuurlijk😇
Even off topic.
Men staat er vrijwel nooit bij stil dat een "aangetekende brief" totaal geen waarde heeft want de inhoud is dubieus er kan net zo goed niets in de brief is geschreven.

Wij hebben vaak op het origineel gezet dat er een kopie van de inhoud word bewaard met de naam en stempel er op van de postbeambte die het heeft gelezen, dat was dan rechtsgeldig.

Men staat er vrijwel nooit bij stil dat een "aangetekende brief" totaal geen waarde heeft want de inhoud is dubieus er kan net zo goed niets in de brief is geschreven.

Ik denk dat je een paar zaken door elkaar haalt.

De juridische waarde van een "aangetekende brief" is dat de verzender kan aantonen dat op een bepaalde datum en tijdstip de brief daadwerkelijk is bezorgd, en dat je hierdoor aan je informatieplicht hebt voldaan.
Dit kan belangrijk zijn in juridische conflicten, bijvoorbeeld bij contractuele zaken, officiële waarschuwingen of opzeggingen.
De inhoud staat er dus helemaal los van, en ook het punt of iemand die inhoud nu wel of niet heeft doorgenomen.

Maar voordat ik nu een flinke berisping ga krijgen dat ik flink OT aan het gaan ben even iets verzinnen om alsnog te voldoen aan het topic.

Ik weet het!
Zorg altijd voor een lichtgewicht regenjas die je kunt opvouwen tot een postzegel.
Het had mij vandaag flink wat extra conform opgeleverd en vermoedelijk ook een stuk lichter wandelen.
Want mijn shirt/trui/bodywarmer/jas was denk ik bij aankomst op de finca 5 kg zwaarder door de geabsorbeerde regen, dan voordat ik vertrok.

Even off topic.

Wij hebben vaak op het origineel gezet dat er een kopie van de inhoud word bewaard met de naam en stempel er op van de postbeambte die het heeft gelezen, dat was dan rechtsgeldig.
@JJ&A , dan even off-topic terug om het te neutraliseren😉: bewijs van verzending van een poststuk heeft tegenover een rechter toch wel waarde denk ik, bij zijn wikken en wegen. Wie zou er immers een lege enveloppe versturen?
En of men tante pos zo gek krijgt om documenten te lezen en verklaringen te ondertekenen, dat waag ik toch wel te betwijfelen...

Er is écht niets 'rechtsgeldig' aan een lege envelop of een envelop met een blanco brief die aangetekend verstuurd wordt. Daar is niets slims aan maar het is nonsens. Als je rechtsgeldig iets wilt opzeggen, moet daar ten minste een verklaring strekkend tot opzegging in zijn opgenomen. Een envelop zonder inhoud bevat geen verklaring gericht op een rechtsgevolg en is dus helemaal niets.

Laatst bewerkt:
Het volgende is een betrouwbare portofoon om met anderen te kunnen communiceren. Ik kies er voor eentje die de UHF en VHF banden aan kan, die tegelijk FM radio kan ontvangen, en met een programmeerkabel om frequenties eenvoudig te kunnen programmeren. Deze:
Bekijk bijlage 27003
En een programmeerkabel erbij:
Bekijk bijlage 27004
Beste @RockyFlats SPOED.

Hoe vind je dit toestel, ik weet niet of daar ook alle kabeltjes bij zijn?
We hebben nog maar twee dagen om het voordelig te kunnen bestellen.

Is dit toestel wel met de echte 15 watt zendvermogen, die indruk krijg je wel als je de foto ziet.
Het is echt voor een echte SHTF bedoeld waar de hele boel plat ligt en we elkaar op deze contact met elkaar kunnen opnemen.

Heeft het ook de 18650 battery

https://nl.aliexpress.com/item/1005007188625287.html?spm=a2g0o.productlist.main.9.4c85516exoLgRT&algo_pvid=46816657-4372-483a-a4ba-379c8a61ea11&algo_exp_id=46816657-4372-483a-a4ba-379c8a61ea11-4&pdp_npi=4@dis!EUR!213.89!69.13!!!1595.02!515.55!@21039a5b17330726938464632ef6f5!12000039745624348!sea!NL!6190821085!ABX&curPageLogUid=ckdVw7NkUwGC&utparam-url=scene:search|query_from:

Schermafbeelding 2024-12-01 181320.png

Schermafbeelding 2024-12-01 181401.png

Laatst bewerkt:
Beste @RockyFlats SPOED.

Hoe vind je dit toestel, ik weet niet of daar ook alle kabeltjes bij zijn?
We hebben nog maar twee dagen om het voordelig te kunnen bestellen.
Hoi @JJ&A , Baofeng heeft ondertussen zoveel modellen op de markt gebracht dat ik het overzicht een beetje kwijt raak.
Zo op het eerste gezicht lijkt mij dit een prima set met veel mooie functies en een behoorlijk zendvermogen.

Zelf heb ik in de Black Friday periode een "UV-17 PRO GPS" besteld. In recenties zag ik die voldoende beter scoren dan de UV-18 PRO GPS, dus koos ik de UV-17 als mijn hedendaagse aanvulling van de andere portofoons die ik heb.

De UV-16M V2 die je noemt heeft geen GPS maar wel zo'n beetje alle extra's die de UV-17 heeft zie ik, en bovendien tot 15W vermogen volgens opgave, terwijl de UV-17 tot 10W gaat.
Screenshot_20241201-185305.png
Het zendvermogen is veel minder belangrijk dan een goede antenne. Omdat de UV-16 15W aangeeft is die voor jou m.i. beter dan de UV-17. De GPS functie van de UV-17 PRO GPS is van betrekkelijk nut en het zit al op de smartphone, dus is geen echt gemis op de UV-16 denk ik.

Er zitten geen 18650 batterijen in deze portofoons maar dat is geen gemis. Je kunt de accu direct met USB-C opladen en dat is een grote plus.
Ik kan het zo even niet zien, maar waarschijnlijk wordt het geleverd met oplaad-standaarden? Een oplader met kabel zit er vast bij.

Let altijd goed op wat er op de plaatjes bij een keuze vermeld is. In sommige advertenties zie ik ook een UV-16 versie die "maar" 10W heeft, maar dat staat er dan bij. Zodra je koopt, maak dan ook even wat screenprints van de advertentie.

Koop er in ieder geval wel een programmeerkabeltje bij. Eentje volstaat.
Screenshot_20241201-193813.png
En wellicht ook een handmicrofoon. Deze is bestand tegen regen.
Screenshot_20241201-193743.png
Deze antennes schijnen goed te zijn en waarschijnlijk beter dan de standaard antenne. Hoe langer des te groter is de versterking, en deze is de langste die overigens op te vouwen is.
Screenshot_20241201-194054.png
Wellicht nog een draagtasje erbij...
Screenshot_20241201-194821.png

Ik heb het hele bug-out of bushcraft gebeuren nooit zo begrepen. Tenzij je een tweede huis(je) hebt ben je thuis bijna altijd beter af. Zelfs in een leeggeplunderd huis ben je beter af dan een tentje in het bos waar het nat is, koud is en je in Nederland binnen de kortste keer lastig wordt gevallen. En een tweede huisje in Frankrijk / Portugal etc. is maar voor weinigen weggelegd. En zelfs als je het hebt: Ga je er dan heen of ben je bang voor inbrekers en blijf je thuis om op je huis te passen?

Ik heb het hele bug-out of bushcraft gebeuren nooit zo begrepen. Tenzij je een tweede huis(je) hebt ben je thuis bijna altijd beter af. Zelfs in een leeggeplunderd huis ben je beter af dan een tentje in het bos waar het nat is, koud is en je in Nederland binnen de kortste keer lastig wordt gevallen. En een tweede huisje in Frankrijk / Portugal etc. is maar voor weinigen weggelegd. En zelfs als je het hebt: Ga je er dan heen of ben je bang voor inbrekers en blijf je thuis om op je huis te passen?

Eens!
Ik zie mezelf écht niet het bos in trekken bij een incident.
Bovendien: ik woon in de randstad, dus hoezo bos? 😄
En de bossen die er wel zijn in Nederland zijn te klein om jezelf in leven te houden, zeker als de halve bevolking met je mee doet.
Dat zie ik in de USA, waar dit soort plannen veel meer weerklank vinden dan hier, trouwens ook goed misgaan: ik denk dat er dan méér doden gaan vallen door mede-vluchtelingen dan door het incident zelf.

Nu heb ik de mazzel dat ik wél een huis in Frankrijk heb, maar als ik dan de belevenissen van Martin in Spanje lees, is het dan alsnog een kwestie van pro-actief zijn en wellicht een paar keer een valse start maken : naar Frankrijk trekken terwijl het incident achteraf mee blijkt te vallen.
We gaan dat in januari trouwens (voor het eerst 😎) eens testen: hoe snel zijn we in Nederland de deur uit (en wat blijken we dan te vergeten 😁😁)

Is de Ibc tank al genoemd? Voor wateropslag ?
Dat zou mijn eerste keuze zijn en is heel betaalbaar.
Soms worden ze gratis aangeboden.
(Let wel op dat er alleen water in heeft gezeten)

Is de Ibc tank al genoemd? Voor wateropslag ?
Dat zou mijn eerste keuze zijn en is heel betaalbaar.
Soms worden ze gratis aangeboden.
(Let wel op dat er alleen water in heeft gezeten)

Ik heb er 1 staan, niet voor drinkwater maar regenwateropvang /buffer en hier planten mee water geven.

Terug
Bovenaan