Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zoals bij jou bij de wastafel zo zit het bij ons in Nederland ook. De wasmachinekraan zit in de bijkeuken ook direct naast het stopcontact.
Ik ben een beetje aan het prutsen met mijn off-grid installatie. Gisteren viel het me op dat de omvormer een verbruik van 8 watt aangaf terwijl dat naar mijn idee 0 zou moeten zijn. Tot ik me realiseerde dat de stekker van de wasmachine nog in het stopcontact zat. Die heb ik er ook uit getrokken en toen zakte het verbruik naar 0. Ik moet het nog even verder napluizen maar het lijkt erop dat de wasmachine in de uit stand constant 8 watt staat te verbruiken. Op jaarbasis is dat zo'n 70kwh en dat vind ik best heel veel voor een apparaat dat maar een paar keer per week gebruikt wordt. Het spreekt voor zich dat de stekker nu ook naast het stopcontact ligt.
Bij mij zit de wasmachine in een stekkerdoos en daar zit een aan/uit knop op dus ik kan de stekker laten zitten. Maar het lijkt me sterk dat de wasmachine 8W gebruikt (vrij nieuwe Bosch). Het is meer dat ik toch een stekkerdoos nodig had daar (ook voor de frituurpan, het is allemaal in de garage ) en die aan/uit knoppen gebruik ik overal waaar appartuur staat om geen standby verbruik te hebben. In mijn werkkamer, bij de tv, bij de laptop, bij de wasmachine.
Een klik-aan-klik-uit ertussen(stekker ertussen die je met afstandsbediening bediend)...dan kan je het wel uitzetten. Deed ik met de magnetron die zijn stekker op een onmogelijke plek had. Nu geen magnetron meer, probleem ook opgelost.@FKAGB Mijn wasmachine heeft dat nu ook, maar vaatwasser ook maar daar kan ik geen schakelaar tussen zitten (inbouw, dan zou ik steeds onder mijn keukenkastjes moeten kruipen )
Een klik-aan-klik-uit ertussen(stekker ertussen die je met afstandsbediening bediend)...dan kan je het wel uitzetten. Deed ik met de magnetron die zijn stekker op een onmogelijke plek had. Nu geen magnetron meer, probleem ook opgelost.
Verder zit wasmachine in de keuken vaak op een aparte stop, dus kan je hem via de meterkast ook van de stroom halen.
Ja, daarom dus via de meterkast. Doe ik zelf ook.Goeie, van de meterkast. Die had ik niet bedacht terwijl ik er iedere avond in kijk! Klik aan gebruikt ook weer stroom. Als je op en gegeven moment naar enkele watts aan het speuren bent zijn die oplossingen ook niet meer interessant Eigenlijk is niks meer echt interessant wat dat betreft. Er valt hier nog maar zo weinig te besparen dat zelfs 5 euro voor een stekkerschakelaar te veel geld is
De overheid stimuleert "nul op de meter" woningen, en hier een overpeinzing (met een knipoog) of we daaraan niet tegemoet kunnen komen zonder haar op al die subsidiekosten te jagen.Goeie, van de meterkast. Die had ik niet bedacht terwijl ik er iedere avond in kijk! Klik aan gebruikt ook weer stroom. Als je op en gegeven moment naar enkele watts aan het speuren bent zijn die oplossingen ook niet meer interessant Eigenlijk is niks meer echt interessant wat dat betreft. Er valt hier nog maar zo weinig te besparen dat zelfs 5 euro voor een stekkerschakelaar te veel geld is
De overheid stimuleert "nul op de meter" woningen, en hier een overpeinzing (met een knipoog) of we daaraan niet tegemoet kunnen komen zonder haar op al die subsidiekosten te jagen.
Haha, tja, toen ik nog een oude meter had vroeg ik mij af of het afremmen of zelfs terugdraaien van het draaiende schijfje niet mogelijk zou zijn. Niet om het ook daadwerkelijk te doen of om daar zelfs maar over te twijfelen (zoals bij een iedere avond in de meterkast kijken) maar meer vanuit interesse over het werkingsprincipe.
Feit blijft, dat "wie dat schijfje weet af te remmen of zelfs te laten terugdraaien", de gemeten energie vermindert en geld bespaart. Terugleveren van zonnestroom over zo'n oude meter zou zo functioneren, begreep ik. Dat is dan bonafide, want je levert dan (een deel van) wat je eerder verbruikte ook weer eerlijk terug aan het net.
Ik trap af met de Petroleumkachels die wij in huis hebben. Een aantal jaar geleden kochten wij via marktplaats 4 Zibro petroleum kachels en die komen nu goed van pas.
Via marktplaats kochten we een aantal gebruikte 20 liter jerrycans voor weinig https://www.marktplaats.nl/v/carava...rycans-pe-hd-schoon-droog-direct-te-gebruiken
Een ritje naar België om de jerrycans te vullen met goedkope petroleum Petroleum kopen wij in België https://www.tankentabak.com/default.aspx
Op deze manier besparen wij al jaren fors op onze gas rekening.
Van deze kachel is een moderne electronische versie. Deze ruik je niet en heeft veel veiligheids opties. Bevalt ons erg goed. Het is de zibro LC-30Bekijk bijlage 23346
Een paar dagen geleden is bij mij een airco geplaatst. Die had ik voor de zomer al besteld met het het idee te kunnen verwarmen in het geval de gasvoorziening verstoord zou raken.
Dus een volledig prep-gerichte aankoop naast de toen aangeschafte extra gasflessen en petroleum.
In de elektrische voeding heb ik een energiemeter opgenomen. Valt mij op dat als de temperatuur eenmaal op de ingestelde waarde is en de airco nog slechts af en toe aan slaat dat het opgenomen vermogen dan slechts 350W is. Dat valt dik mee, zou ik dan toch die fabelachtige COP van 4 a 5 kunnen halen?
Hoewel je de data van een eendaagse test met een korreltje zou moet nemen zien de eerste (financiele) resultaten er toch goed uit.
We hebben de gehele zaterdag het huis warm gehouden. Zelfs te warm met op enig moment 21,5 graden.
Dat heeft me met de airco 2,6 kWh gekost. In vergelijking met andere dagen van deze week heb ik ongeveer 2 m3 gas minder verbruikt.
Huidige kWh prijs in mijn variabele contract is ongeveer 0,30 euro/kWh terwijl dat voor een m3 gas zo'n 1,60 euro/m3 is.
Dat betekent dus een besparing van 2 x 1,60 - 2,6 x 0,30 = 2,42 euro.
Een leuke bijvangst naast mijn oorspronkelijke doel.