Een collega van mij zei enthousiast te zijn over energieleverancier
Frankenergie, en dat is misschien een goede tip... Die werkt met dagtarieven, en kennelijk zelfs van uur tot uur, bij een slimme meter. Zo zou je dan de wasmachine kunnen laten draaien zodra de elektriciteit overdag eens een paar uurtjes 0,25 kost, en per moment van de dag kunnen kiezen of je stookt op gas of op elektra, net wat er op enig moment voordeliger is.
Ik weet niet of de tarieven die Frankenergie rekent nu echt de moeite waard zijn, maar interessant zou het wel zijn als de prijzen voor elektriciteit en voor gas nogal eens uit de pas gaan lopen. Dan zou er pas echt winst te behalen zijn, als je keuze hebt om dan de ene en dan de andere energiesoort te gebruiken. voor verwarmen. Je pakt dan telkens de goedkoopste. Het gaat dan een beetje op "day-traden" lijken, maar ik draai mij desnoods binnenstebuiten en ga koorddansen op muziek als het m'n energierekening fors zou kunnen verlagen.
Ik ben verwoed op zoek naar de daadwerkelijke dagprijzen van Frankenergie over een flinke periode, om dat eens aan de tand te voelen, maar die heb ik nog niet gevonden.... De recenties zijn wisselend, maar dat kan ook met de wisselende maandbedragen samenhangen die niet iedereen fantastisch zal vinden. Voor mij gaat het er om, dat ik over een jaar onder de streep flink geld bespaar, en af en toe een wat hoger maandbedrag is dan nog wel te slikken.
Heeft er iemand ervaring met
Frankenergie?
Hee, ik heb nog eens verder gekeken, en
Nextenergy komt mogelijk nog beter uit de recenties. Die van de laatste dagen reppen wel van foutjes in de app-software; startup-problemen en de hectiek?
https://www.wegwijs.nl/artikel/2022/08/nieuw-soort-energieleverancier-sterk-in-opkomst
"Een belangrijk pluspunt van leveranciers met dynamische prijzen, is dat de gemiddelde energieprijzen lager lijken te liggen. Er wordt scherp ingekocht en er hoeven geen risicomarges te worden ingebouwd, zoals dat bij vaste en variabele energiecontracten wel gebeurd."
Mensen, installeer de Nextenergy-app eens. Daarin worden ook voor eerdere dagen de geldende elektriciteit- en gasprijzen getoond (wel exclusief BTW en andere heffingen...). Dat schept wel enig vertrouwen, want bij Frankenergie vind ik die niet.
Ik zie dat stroom regelmatig zelfs niets kost of zeer weinig, en zou dat dan niet het moment zijn om met een gigantische dompelaar het badwater voor de rest van de dag op te warmen?
Ik vraag mij ook af, hoe ze daar met het prijsplafond om zullen gaan. Stel dat je een maand onder de plafondprijs scoort, rekenen ze dan toch die hogere "vaste lage plafondprijs"???