RockyFlats
Ruttaan
Met een zonnepaneeltje, laadregelaar en accu kan je in een minimale elektriciteitsbehoefte voorzien, onafhankelijk van de verkrijgbaarheid van brandstoffen. Met een paar 12 volt LED-lampen hoef je niet in het donker te zitten en niet met kaarsen of pettoleumlampen te knoeien.
Helemaal waar @PBear , en in het draadje van een werkelijk formidabel voormalig lid ("V 423") staan meer voorbeelden van- en tips over basic elektriciteit-noodvoorzieningen, waaronder ook van jou als ik mij niet vergis. https://www.preppers-shelter.nl/thr...-thuis-voor-alleen-het-meest-essentiële.5340/
Ik heb inmiddels ook een klein basic systeempje, maar dat is eigenlijk alleen goed voor inderdaad wat basic 12V Ledlampjes, een telefoonoplader en een radio/portofoon.
Bij mijn verzuchting dat ik binnenkort toch wel leveringsproblemen voorzie, gaat het mij er meer om, om de koelkast en de vriezer draaiend te houden, en de CV of de airco-verwarming, gedurende wellicht een paar dagen of een of twee weken. En dat red ik niet met mijn basic-noodvoorziening; vandaar een kleine generator.