Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Kan je het ook voor een paar maanden verhogen zodat je de volle mep €190,- krijgt, dan krijg je de beloning dat je in de koude zit en extra warme kleding moet kopen om er dragelijk te houden.
Ik lees net dat er mogelijk een motie zou zijn aangenomen waardoor mensen die een lager bedrag per maand aan energie kwijt zijn omdat ze een vast contract hebben of minder verbruiken, dus ook niets krijgen. In principe niet meer dan normaal want de regeling is geen gratis geld cadeautje maar een noodmaatregel zodat mensen hun energie rekening kunnen betalen.
Dat zou dan gisteren of donderdag gebeurd moeten zijn?
Ik heb online er niks over gelezen...
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat mensen met een vast contract en lage energieprijzen al geprofiteerd hebben van onder andere een verlaagde btw;
verzoekt de regering de €190 per maand voor november en december niet uit te betalen aan mensen die een vast energiecontract met een lage prijs hebben, en de vrijvallende middelen toe te voegen aan het zeer magere noodfonds van de gemeenten,
en gaat over tot de orde van de dag.
Omtzigt
Dassen
Stoffer
Gündoğan
Nijboer
Maatoug
Van Raan
Azarkan
*) i.v.m. wijziging in de ondertekening
https://www.energievergelijk.nl/nieuws/380-euro-korting-in-november-december-op-je-energierekening
Staat daar in één van de reacties.
Motie ook gevonden: https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/moties/detail?id=2022Z18946&did=2022D40476
Ik lees net dat er mogelijk een motie zou zijn aangenomen waardoor mensen die een lager bedrag per maand aan energie kwijt zijn omdat ze een vast contract hebben of minder verbruiken, dus ook niets krijgen. In principe niet meer dan normaal want de regeling is geen gratis geld cadeautje maar een noodmaatregel zodat mensen hun energie rekening kunnen betalen.
Ik zie dat er komende dinsdag nog over die motie gestemd moet worden:
Echt alles is heel duur in Italië, vroeger ruim jaar 45 geleden. was de benzine al meer dat F3,50 de liter.
Precies.
Die motie die eronder staat is wel sympatiek maar maakt ook weinig kans, denk ik zo...
Bekijk bijlage 23171
@phtvsIk lees net dat er mogelijk een motie zou zijn aangenomen waardoor mensen die een lager bedrag per maand aan energie kwijt zijn omdat ze een vast contract hebben of minder verbruiken, dus ook niets krijgen. In principe niet meer dan normaal want de regeling is geen gratis geld cadeautje maar een noodmaatregel zodat mensen hun energie rekening kunnen betalen.
Goed nieuws voor mensen met zonnepanelen: salderen op jaarbasis wordt de norm
Energieminister Rob Jetten is van plan de wet zo te wijzigen, dat saldering op jaarbasis verplicht wordt, zo schrijft hij in antwoorden op Kamervragen van CDA. Die partij trok bij het ministerie aan de bel, nadat consumentenorganisaties als Independer en Vereniging Eigen Huis in een artikel van Nu.NL spraken over fouten die energieleveranciers maakten in hun energienota en de manier waarop zij de teruglevering van zonnepanelen verrekenen.
https://www.gelderlander.nl/wonen/g...salderen-op-jaarbasis-wordt-de-norm~af484e5b/
dat motiveert niet om zuinig te leven.