Beste
@martin , het siert jou natuurlijk, dat je mij zo fijntjes troost... Ik voel mij nu ook echt heel anders dan juist daarvoor.
Terrasverwarmers in huis? Waarom eigenlijk niet? Veel goedkoper dan een modieus IR paneel, en je brengt dan echte power in de woonkamer. De parkiet heeft dan wellicht een mylar voorbindschortje nodig tegen staartschroei, maar je kunt wel naakt in de woonkamer gaan zitten, en dat is wel bevrijdend. Of sterker nog, je moet nakend gaan want die straling moet natuurlijk wel de huid raken en geen isolerende kleding. Fijn is ook, dat de lucht zelf niet wordt verwarmd, dus daar bespaar je ijskoud heel wat energie. Je moet natuurlijk wel rondom geraakt worden door die straling, om bevriezen van ledematen en edele delen te voorkomen, dus alle Renoirs van de muren en wandvullend ophangen die dingen. En precies in het midden gaan zitten, want schroeiplekken op de blanke huid is ook weer zoiets. Een interessant experiment
@martin !
[plaagmodus off] Ik vind het geen slecht idee. Het voelt dan ook bij een lagere ruimtetemperatuur vast behaaglijker, en zeker als die dingen een beetje regelbaar zijn. Ik zou er dan minimaal twee kopen, of misschien drie of vier voor een grotere ruimte, en eerst tijdelijk op een statief o.i.d. om de beste plaatsing uit te proberen.
Met oordopjes tegen de brom van die dingen natuurlijk (grapje, sorry, ik kon het niet laten).
Het is, dat ik al van die ultieme airco-luchtverwarming heb in mijn lustslot want anders zou ik het misschien ook uitproberen.