petroman
SHTF Expert
Wel bij FFP3 stofmaskers uiteraard
Misschien een apart discussie topic hier voor openen? Lijkt me zeer interessant!
Als je bedoelt een apart topic over maskers en hoe die werken: daar zat ik ook aan te denken. Maar de meeste topics hier verzanden.
De reden waarom ik er aan zit te denken is dat zinnetje over HET ventiel op een FFP3 masker. Dat filtert niets. En het zinnetje dat een FFP3 bij in- en uitademen filtert.
dat kan volgens mij niet juist door dat ventiel.
Ik heb zelfs een verpakking open gemaakt om dat te controleren en het ventiel is gewoon dat: een ventiel.
Maakt alleen het ademen makkelijkre en daarmee ook de afdichting (denk ik). pasvorm is zowiezo beter.
De huid is een natuurlijke barriere tegen infecties.
Alleen bij beschadiging krijg je besmetting. Bij virussen zoals alle griepachtigen komt dat neer op besmetting van slijmvliezen of anders gezegd alle "gaten" van je huid/lichaam.
Wij denken teveel aan neus en mond, maar zoals @Stuudje al aangeeft (verschillende keren), geldt dat ook voor je ogen en in mindere mate voor oren en je kontgat. Denk daarbij bv ook aids en hiv.
Dus gewoon normaal verstand, handen wassen met zeep, hand voor je mond als je hoest of niest etc.
En in de supermarkt niet alle verse broodjes met je handen aanpakken maar de bijliggende tang gebruiken. Gezien en bijna slaande ruzie gekregen met de vrouw....
Dit hele verhaal is tot stand gekomen zonder YT, fabrikant info of andere externe informatie en berust op mijn eigen kennis, ervaring en denkraam.
oh en een gaspak, hazmat uitrusting heeft geen toegevoegde waarde.
Tenzij de besmetting via de huid mogelijk is. Dus door de huid dringt, chemicaliën en strijdgassen bv.
Dat verplegend personeel er in rondloopt is logisch omdat je dan ook lichaamsvocht van patienten op je kleding kan meedragen door het intensieve contact met patienten.