• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het grote covid-19 topic

@Wafels Via infuus kun je veel hogere doseringen bereiken dan via het slikken van poeders of tabletten. VUMC onderzoekt het voor na bv. een hartaanval om zuurstofradicalen te neutraliseren: https://www.vumc.nl/nieuws/nieuwsdetail/hartstilstand-snel-een-infuus-vitamine-c.htm

Zolang je het niet extreem overdrijft en grammen per dag gaat slikken, kan het ook weinig kwaad.

Als je het data-sheet van Propyleen glycol bekijkt gaat niet alleen het virus dood bij inademen
http://www.idesapetroquimica.com/data/nuestros_productos/hoja_seguridad/en_producto_11/MSDS MPG EN 2016.pdf
PG wordt al decennia lang gebruikt in allerlei middelen voor de mens, via de maag, longen en infusen in het bloed. Het zit in tal van producten die je waarschijnlijk dagelijks gebruikt. En zoals ik al opmerkte in de het water van grote airco installaties tegen de legionella. Lees anders ook even de links die ik postte. ;)

Het is net als alcohol, qua afbraak in het lichaam. Concentratie is alles bepalend.

Hoewel voor dit specifiek corona virus dit niet getest kan zijn, zijn de inschattingen hoopvol:
Lijkt mij stug dat dit besmetting zou kunnen voorkomen. Het virus kan maximaal 10 minuten buiten het lichaam overleven. De meeste besmettingen zullen dus voorkomen uit direct contact met een besmet persoon. Het is geen 'air borne' virus dus geen virus wat besmetting veroorzaakt via de lucht

Ik ken die concentratie alleen in hoeveelheden van 1000 ton of meer. En heb eigenlijk nooit nagedacht over het eindprodukt.

Lijkt mij stug dat dit besmetting zou kunnen voorkomen. Het virus kan maximaal 10 minuten buiten het lichaam overleven. De meeste besmettingen zullen dus voorkomen uit direct contact met een besmet persoon. Het is geen 'air borne' virus dus geen virus wat besmetting veroorzaakt via de lucht

Het virus zweeft idd niet los in de lucht, maar wordt verspreidt door kleine druppeltjes vocht die mensen ophoesten of uit niezen. En dat is precies waar PG bij komt kijken, die wil graag naar dit water toe.

De werking op het influenza virus is goed bekend, legionella en zo wat meer virussen die middels kleine vochtdruppeltjes verspreid worden., echter op dit virus nog niet getest uiteraard. Ik zou ook niemand specifiek aanraden om te gaan dampen tegen het corona gevaar, maar mensen die dampen, hebben een kans dat PG wel werkt.

Helaas is ook nooit onderzocht (valt geen geld mee te verdienen immers) of dampers idd minder vaak de griep krijgen, al is dit wel een constatering in de dampcommunity wereldwijd.

Ik ken die concentratie alleen in hoeveelheden van 1000 ton of meer. En heb eigenlijk nooit nagedacht over het eindprodukt.

PG wordt o.a in de voedingsindustrie gebruikt, dan bekend als E1520. Ze stoppen het ook in tabak, om het vochtig te houden en in shampoos, cosmetica en tandpasta tegen bederf. Dat is ook de reden om het te gebruiken in infuuszakken, het kan ook intraveneus weinig kwaad. Ook bij medicijnen die slecht oplossen in water wordt PG gebruikt, meestal voor intraveneuze doeleinden.

In het lichaam wordt het door de lever afgebroken tot azijnzuur en pyrodruivenzuur, beide lichaamseigen stoffen. Azijn ken je wel, pyrodruivenzuur is een product bij het gebruik van glucose door onze spieren.

Net als bij alcohol, moet je niet overdrijven. Volgens de KNMP (Apothekers beroepsorganisatie) is het veilig tot 500mgr/kg lichaamsgewicht, wat voor een volwassen man van 80 kilo neerkomt op 40 gram per dag. Zie: https://www.google.com/url?sa=t&rct...l-update.pdf&usg=AOvVaw1PNmCMggVr-luMqvVVRSg9

Het wordt algemeen erkend als veilig, zowel bij opname door de longen, via de maag of dus direct in de bloedbaan gespoten. Het is een van de hoofdbestanddelen van e-liquid, samen met glycerine wat smaakstoffen en evt. nicotine.

Ik lees, zie, hoor zoveel paniek verhalen over het coronavirus, het is echt een hype geworden.

Naast de gevolgen van de ziekte, het sterftecijfer valt ook de besmettelijkheid mee. Het moet echt vrij direct worden overgedragen via kleine druppeltjes vocht uit de longen, neus of keel. Vele gezinsleden waarbij een persoon positief is getest, blijken niet besmet. Bv. vader en moeder wel, kind niet, zoals in Diemen.

Iedereen roept dat het zich razendsnel verspreid, maar dat doet het eigenlijk juist niet. Ondank de reislust van de mens en de overvolle steden waarin ze wonen.

In de meest zwaar getroffen regio ter wereld waar het virus al drie maanden rondwaart, de provincie Hubei (waar Wuhan in ligt), zijn van de kleine 60 miljoen inwoners maar 70.000 ziek geworden. Dat is nog geen 0,12%. Van die 0,12% is dan weer 3,4% gestorven, vaak thuis zonder enige tussenkomst van een ziekenhuis.
Iedereen snapt wel dat er bij een griepgolf veel meer mensen sterven dan bij dit corona virus, zelfs in Hubei.

De situatie in de wereld is ernstig, zekers en acties om het virus in te dammen lijken in China het gewenste resultaat te geven toen ze eindelijk het probleem onderkenden. Ook hier is het even hard werken. Omdat dit een nieuw virus is, gaan maatregelen uit van het ergste, just in case, maar nu er steeds meer bekend wordt over dit virus, kan gerichter gewerkt worden.

Naderende apocalyps, voedseltekorten of mega economische crisis omdat veel mensen niet meer kunnen werken, ik zie dat nergens in het plaatje. Het zou in Nederland eerst tien keer zo erg moeten worden dan in Hubei, voordat we echt zouden verzuipen in het probleem.

Dit is uiteraard mijn mening, voor echte zekerheden moet u nog een jaar of tien wachten. :wave:

Ik blijf met een paar vragen zitten.

Is de hoeveelheid besmettingen per dag wel de werkelijkheid, aangezien de test niet echt een duidelijk resultaat lijken te geven, soms negatief, week later wel positief en andersom; eerst postief week later toch negatief.

Tweede vraag, waar komt ie gekkigheid vandaan in de zin dat de media er zo enorm op zit,ziekenhuizen worden afgesloten etc. Wat ik begrijp dat het een nieuw type virus is waar nog niemand antistoffen voor heeft en ook geen vaccin voor bestaat. Prima, de normale griepjes word je soms ook mee gevloerd. Echter de verschijnsellen van dit virus is niets meer dan een vergelijkbaar griepje... wat maakt het nou dat dit virus zoveel mensen er mee bezig zijn of is er meer aan de hand?

Eerste dode zojuist gemeld . Een 86-jarige man uit de Hoeksche Waard. Meneer lag in het Ikazia in Rotterdam en is vanochtend overleden. https://www.ad.nl/binnenland/live-e...6-jarige-man-in-rotterdam-overleden~a66a9787/

Als je verder gaat spitten in de nieuwsberichten over de overleden patiënten komt je er al snel achter dat veruit de meeste heel oud zijn en vaak ook al chronisch ziek zijn. Dan wordt ook een normale longontsteking het eind van je leven.

Echter de verschijnsellen van dit virus is niets meer dan een vergelijkbaar griepje... wat maakt het nou dat dit virus zoveel mensen er mee bezig zijn of is er meer aan de hand?
Ik denk dat ze bang zijn dat het virus gaat muteren. Daarnaast is het voor een deel van de patienten gelukkig zo dat ze milde klachten hebben, maar een ander deel krijgt levensbedreigende klachten en dat is toch iets wat je wilt voorkomen. Maar iets minder sensatie gerichte berichtgeving zou van mij ook wel mogen maar aan de andere kant blijf ik wel graag geinformeerd als prepper zijnde

@phtvs dit virus is al gemuteerd , er zijn 2 soorten Covid 19 namelijk de Covid 19 S en Cpovid 19 L de laatste is de gemuteerde versie en is ook veel agressiever als de eerste . kijk hier maar naar , deze dokter legt het goed en eenvoudig uit
en als je verder kijkt op het internet zie je bevestigingen hiervan .
gr will

Ik denk dat ze bang zijn dat het virus gaat muteren. Daarnaast is het voor een deel van de patienten gelukkig zo dat ze milde klachten hebben, maar een ander deel krijgt levensbedreigende klachten en dat is toch iets wat je wilt voorkomen. Maar iets minder sensatie gerichte berichtgeving zou van mij ook wel mogen maar aan de andere kant blijf ik wel graag geinformeerd als prepper zijnde

Maar die levensbedreigende klachten, die kunnen ook ontstaan door een griepje...
Vandaar dat ik de ophef niet goed begrijp.

Over dat muteren (waar ik ook bezorgd om ben, dat het virus je cellen gaat veranderen bijvoorbeeld) tot iets anders (dodelijks, zombies, kanker) hoor en lees ik niks over in de NL media.

Stukje nieuw nieuws: patient sterft onverwachts nadat hij genezen zou zijn.

Maar die levensbedreigende klachten, die kunnen ook ontstaan door een griepje...
Vandaar dat ik de ophef niet goed begrijp.

Over dat muteren (waar ik ook bezorgd om ben, dat het virus je cellen gaat veranderen bijvoorbeeld) tot iets anders (dodelijks, zombies, kanker) hoor en lees ik niks over in de NL media.

Stukje nieuw nieuws: patient sterft onverwachts nadat hij genezen zou zijn.

Ik vind het tricky als een artikel begint met "MUST READ!" o_O

“” Maar die levensbedreigende klachten, die kunnen ook ontstaan door een griepje...
Vandaar dat ik de ophef niet goed begrijp.””

Er is sprake van een griepepidemie bij meer dan 60 gevallen per 100.000 inwoners (criterium van het Nivel). De economische gevolgen worden al meetbaar bij aantallen die niet eens zo gek veel hoger liggen, dus nog steeds in de promille-en. Niet alleen door de direct zieken zelf, maar ook door “collateral damage”, ouder die niet gaat werken vanwege ziek kind, uitzendkrachten die moeten worden ingehuurd om het werk door te laten gaan etc etc.

Bij Corona wordt zo’n 20 procent van de besmette mensen goed ziek (5% zeer ziek en de bekende 2% sterft).
Het is een nieuw virus, dus potentieel is iedereen vatbaar, dus in potentie valt 20% van de mensen gedurende 2-4 weken uit (+ de “collateral damage”). Nederland dan ligt praktisch gezien op zijn gat.
De economische gevolgen van een goede griepgolf zijn bij promille-en al meetbaar, dus de gevolgen bij enkele procenten zieken zijn echt groot, bij 20% is het een economische ramp. De extra impact van sterfgevallen komen daar dan nog bij.

En dan hebben we het nog niet over de capaciteit van de ziekenhuizen: 20% wordt goed ziek, 5% wordt ernstig ziek. Stel dat alleen die 5% in het ziekenhuis komt, de capaciteit van de ziekenhuizen zijn daar absoluut niet toereikend voor (5% van NL is 850.000 ernstig zieken in een vrij korte periode). En dan is ook 20% van het ziekenhuispersoneel ziek en kan niet werken.

En dan is er iets waar ik erg weinig over hoor: hoe zijn de mensen die zijn genezen er aan toe? Ik las deze week een artikeltje (NRC) dat de mensen die zijn genezen te maken hebben met flink wat littekenweefsel in de longen en kans op nierschade. Stel dat dat ook echt zo is, dan heb je dus 20% van je bevolking die mogelijk een permanent maar toch zeker een langdurig longproblemen heeft: beperktere longcapaciteit, gevoeliger voor longziektes, vaker ziek, heeft medicatie nodig etc etc. Dus ook langdurige gevolgen.

Nu zal natuurlijk nooit de gehele bevolking besmet raken, maar stel dat 25 of zelfs maar 10% besmet raakt dan ontstaat er al serieus probleem.

Ik snap de ophef wel een beetje.

Misschien moet je je even inlezen over celbiologie, want dat lijkt me geen overbodige luxe en zal je wellicht wat geruststellen. Nou ja, misschien ook niet, want een mens vindt altijd de informatie die hij wil horen.

@LoneDrone, dat is dan ook het reële risico, dat er teveel mensen medische zorg nodig hebben, tegelijkertijd. Daarom is dat indammen zo belangrijk. Nog geen eens om te voorkomen dat het virus zich verspreid, maar het tempo waarin.

Wat de uiteindelijke gezondheidszorgen zijn van mensen die dit virus krijgen en genezen, is idd ook nog niet helemaal duidelijk, hoewel ik nog geen dramatische berichten heb gelezen. Complicaties zijn er altijd, de vraag is hoeveel.

Nog steeds is veel onduidelijk maar dat het in China in de provincie Hubei geen grote ramp is geworden, stemt hoopvol.

Ik lees, zie, hoor zoveel paniek verhalen over het coronavirus, het is echt een hype geworden.

Naast de gevolgen van de ziekte, het sterftecijfer valt ook de besmettelijkheid mee. Het moet echt vrij direct worden overgedragen via kleine druppeltjes vocht uit de longen, neus of keel. Vele gezinsleden waarbij een persoon positief is getest, blijken niet besmet. Bv. vader en moeder wel, kind niet, zoals in Diemen.

Iedereen roept dat het zich razendsnel verspreid, maar dat doet het eigenlijk juist niet. Ondank de reislust van de mens en de overvolle steden waarin ze wonen.

In de meest zwaar getroffen regio ter wereld waar het virus al drie maanden rondwaart, de provincie Hubei (waar Wuhan in ligt), zijn van de kleine 60 miljoen inwoners maar 70.000 ziek geworden. Dat is nog geen 0,12%. Van die 0,12% is dan weer 3,4% gestorven, vaak thuis zonder enige tussenkomst van een ziekenhuis.
Iedereen snapt wel dat er bij een griepgolf veel meer mensen sterven dan bij dit corona virus, zelfs in Hubei.

De situatie in de wereld is ernstig, zekers en acties om het virus in te dammen lijken in China het gewenste resultaat te geven toen ze eindelijk het probleem onderkenden. Ook hier is het even hard werken. Omdat dit een nieuw virus is, gaan maatregelen uit van het ergste, just in case, maar nu er steeds meer bekend wordt over dit virus, kan gerichter gewerkt worden.

Naderende apocalyps, voedseltekorten of mega economische crisis omdat veel mensen niet meer kunnen werken, ik zie dat nergens in het plaatje. Het zou in Nederland eerst tien keer zo erg moeten worden dan in Hubei, voordat we echt zouden verzuipen in het probleem.

Dit is uiteraard mijn mening, voor echte zekerheden moet u nog een jaar of tien wachten. :wave:

Verklaart dit de ontspannen houding van onze overheid? Dat het eigenlijk allemaal wel los loopt, beetje thuis blijven en testen is niet no

Zoals jij het beschrijft snap ik de ontspannen houding van onze overheid. Als ik het zo lees denk ik ook van nou het is allemaal wel te overzien.

Alleen dat dachten ze in Iran ook

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ac...-nu-in-paniekstand-over-coronavirus~b744a44f/

Ben heel benieuwd hoe het in Nederland gaat verlopen de komende weken, en ik hoop dat jij gelijk hebt dat het wel meevalt het virus echt, en dat ik mij teveel heb laten beïnvloeden door de media. Alleen ik vrees dat het 2 kanten op kan gaan..

Continue bovenop die ook misleidende media zitten brengt wereldwijd ook veel gevaar met zich mee .

Wat heet het juiste antwoord en bij welke vraag .

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is al heel dicht bij mij .
Namelijk Helenaveen ( nog geen 30 km ) .
Zo zie je maar ! Wegrennen kan niet en uit de buurt gaan lukt !? ook niet want je weet niet waar het plots ook opduikt .

Morgen is hier een grote Zwarte Markt .. mensen uit een straal van 50 of meer km .
Wat gaat men ( ik ) doen ?
Thuis blijven of toch op jacht met voorzorgsmaatregelen.

Ik ben er nog niet uit .
Máár mij kennende ga ik gewoon

Terug
Bovenaan