Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
it zie ik ook in de documentatie:
EU_433 and EU_868 have to adhere to an hourly duty cycle limitation of 10%. Your device will stop transmitting if you reach it, until it is allowed again.
Wat moeten we hier mee?
Dat zit in de Meshtastic app. De tweede keuze van links laat zien met welke stations er contact is. En ook hoe lang geleden het laatste contact was. Meestal staat er dan "now" of enkele minuten of uren maar in dit voorbeeld 23 dagen. Ik had toen contact met die stations, en de app onthoudt dat.Wat ik zoek, en niet kan vinden, is een optie of tool om de omgeving te scannen op nodes. Bestaat dat?
Heeft de plaggenhut een redelijk vrij zicht rondom dan is dat mooi. Met de scadacore line of sight tool kan je mooi zien wat jouw antenne vrij ziet. Eerst uitzoomen en de markers op NL zetten, en dan kan je het vrij precies bepalen. Hang je de module uit het ene of het andere raam dan kan dat in een bepaalde richting al schelen zou ik bijna zeggen. Verschuif ik hier de horizontale antennepositie in scadacore 10 meter dan staat die flat 10 km verderop net niet meer in de weg bijvoorbeeld. Vooral voor gerichte verbinding met een ander is dat uitkienen handig. https://www.scadacore.com/tools/rf-path/rf-line-of-sight/En line of sight. Ik zit in laagbouw. Welliswaar weinig hoogbouw om mij heen.
Ik wacht het wel af totdat ik het apparaat binnen heb. Dan ga ik wel weer piepen.
De bluetooth-verbinding tussen de smartphone en de meshtastic module is immers een eerste vereiste om direct te kunnen communiceren, en heeft een bereik van 10-15 m.
Heeft de plaggenhut een redelijk vrij zicht rondom dan is dat mooi. Met de scada line of sight tool kan je mooi zien wat jouw antenne vrij ziet. Eerst uitzoomen en de markers op NL zetten, en dan kan je het vrij precies bepalen. https://www.scadacore.com/tools/rf-path/rf-line-of-sight/
En als je die plint en wat isolatie nog wegbreekt?
MbC4, die moet ik onthouden, want dat is de unieke code van jouw module. Ik voel aan mijn water, dat ik dat eerdaags op mijn schermpje ga zien!
Is er gekozen voor een bepaald "LoRa channel number"?
Die ben ik al tegen gekomen en heb ik meteen uitgezet.Ieder kan zijn/haar module zo instellen dat het de locatiegegevens doorgeeft. Dat is dan als de groene info in mijn bovenstaande post zichtbaar.
Ik heb niet echt hoge gebouwen om mij heen Maar 2 meter omhoog dan steek ik net boven de daken uit. ff kijken hoe ik dat ga doen.
Ik heb het op het centrum van Hilversum gezet. In de winkelstraat.De locatiegegevens zijn uit te zetten, maar er kan ook een willekeurige andere locatie worden ingegeven. Geef je bijvoorbeeld een vaste locatie in die iets verderop ligt,
Long fast is standaard, en bij EU868 is er een kanaal, dus een eenvoudige keuze (die automatisch is ingesteld).
https://meshtastic.org/docs/overview/radio-settings
Bekijk bijlage 25643
Aha, maar zo dichtbij het mekka ben jij dan toch wel de aangewezene om van jouw Gooise matras af te komen en dat line-of-sight in een klap voor ons op te lossen! Klim in die mooie toren daar!? Mooi zou het wel zijnIk heb het op het centrum van Hilversum gezet. In de winkelstraat.
Ik had het idee dat ik het verst kom met "Very long slow". Of is dat een verkeerde aanname?Long fast is standaard,
Geen, als het even kan. De module zelf waterdicht hoog plaatsen is in eerste instantie het beste.Wat voor type kabel moet ik er tussen zetten?
Ik heb dat gezien. Maar ik zoek een methode om de berichten "on demand" van het device af te halen. Anders moet ik een MQTT server opzetten.In het volgende draadje is leuke info te vinden over het aansluiten op internet via MQTT, maar zie je ook dat een kabel en externe antenne wel kan. Vanwege het geringe zendvermogen kan dat wel roet in het eten gooien tenzij e.e.a. goed op elkaar wordt afgestemd.
https://www.fishfreak.org/iot-raspb...ic-lora-tekst-verkeer-zonder-internet-of-gsm/