Richard434
Prepper goeroe
Het is dat ik hier even geen multiplex heb liggen..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Iemand die dit al eens heeft geprobeerd?
@Richard434 , ik heb gehoord dat het met MDF nog beter gaat, maar ook dat heb ik niet liggen, en de bouwmarkt is hier dicht.
Maar goed, weet iemand waar je goede polijstpasta kan verkrijgen?
Ik heb namelijk maar een heel klein blokje, dat zou op zo'n schijf meteen op zijn.
Als ik klaar ben met slijpen druk ik twee stenen met naastliggende grofheid tegen elkaar aan. Dan slijp ik de stenen met elkaar.Dat in een bak water gooien en bevochtigen die ik ook.
Ik moet soms de stenen ook weer even ontdoen van het laagje.
Dat doe ik met een beitel ofzo...
Geen idee. Als ik de reviews lees: als de droog gehouden moeten worden laat de lijm los in water :thumbsup:Hoe onderscheid je slijpstenen die droog gehouden moeten worden ?
Of andersom: mogen alle slijpstenen nat gemaakt worden ?
ik denk wel dat het noodzakelijk is om de stenen schoon te maken. Tijdens het slijpen helpt de slurrie inderdaad bij het slijpen, maar als het in de steen trekt wordt deze glad. Ik behaal zelf betere resultaten met 'schone stenen'.Is het werkelijk nodig de stenen schoon te maken? Het slijpsel dat de poriën vult werkt tevens als polijstlaag en bestaat uit ijzer en steen residu. Bij een wetsteen is het een goed idee niet steeds al het slijpsel weg te spoelen.
Als je belang hebt bij een handleiding wil ik die van mij wel scannen. Laat maar even weten. Misschien kan je op de site van EdgePro ook wel een handleiding downloaden. De apparaten zijn vrijwel identiek aan elkaar en de theorie is hetzelfde.Zo de Ruixin pro is binnen.
Eerste algemene beoordeling... Geen handleiding...
Ik mis een hoogte/hoek indicator...
Mes kan je klemmen en vastzetten middels vleugelmoer....
Waar ik ook aan zit te denken is een opberg dingus...
Precies, zo doe ik het ook. Ik had eerst mijn bedenkingen hierover, maar het werkt perfect.@J.J als je niet de hoek weet waaronder een mes geslepen is kun je de snede een kleur geven met een viltstift, daar waar je het weg slijt raakt de steen je snede en kun je eventueel de hoek aanpassen zodat alle stift wordt verwijderd.
Dat zou je denken idd, omdat de beste soorten RVS niet magnetisch zijn. Echter voor messen worden hele andere soorten RVS gebruikt die veel harder zijn.Bij een RVS mes heb je echter niets aan die magneet. Dus gooi de klem niet gelijk weg.
Dat zou ik ten sterkste af raden het slijpsel blijft namelijk op de plaats kleven waar je aan het slijpen bent en schraap steeds weer over de snede van de mes.Ipv de klem gebruik ik dus een grote neodynium magneet om het mes op z'n plek te houden.
Bekijk bijlage 8200
Ray, mooi verslag.
Die van mij staat nog in de bankschroef. ik ben er nog niet uit wat een handige plank is.
Op basis van hetzelfde filmpje heb ik ook identieke wijzigingen aangebracht:
Veertjes om de "klap"op te vangen:
Bekijk bijlage 8205
Andere knop voor de hoogte verstelling:
Bekijk bijlage 8206
En een ronde knop om vast te houden. Ik merkte nl. dat ik de hoge handgreep niet goed "stuurde" :
Bekijk bijlage 8207
Ik kan helaas geen links geven van de onderdelen omdat die uit een "rommeldoos" komen.
Je kan het niet zien maar ik heb (via ray) ook de magneet eronder zitten maar ben niet overtuigd van de klemkracht. Heel idee is een vaste hoek. Dat betekend dat je mes ook vast moet liggen. Mes op de foto blijft wel zitten maar daar houd het mee op.
Ik heb ook de stenen genummerd, met een dymotang, dit geeft meteen het voordeel dat je de steen kan omdraaien en zo de volle lengte kan benutten (je herkend voor- en achterkant).
Stoppertje zoek ik nog, dan werkt de 2e veer ook !
Om het remagnent magnetisme op te heffen kun je met bijvoorbeeld de achterkant van het mes een ferme tik geven om een stalen blok.Als je één maal een mes tegen een magneet houd blijft hij magnetisch.
Ja klop, dat wist ik,,,,, had daar niet aan gedacht, ha wat zijn jullie goed, en @Ray een verfijnde opmerkingOm het remagnent magnetisme op te heffen kun je met bijvoorbeeld de achterkant van het mes een ferme tik geven om een stalen blok.
De deeltjes in het staal schieten dan weer alle kanten op, en het remagnent magnetisme is weg, of nagenoeg weg.
Hierdoor kan ik nu de hele slijpsteen gebruiken, normaal is je 'slag' beperkt.
Yep, met de verticale stang precies tegen de rand van de plaat (en met een moertje ipv vleugelmoer) past het precies. Alsof het er voor gemaakt is. 'k Zal wellicht morgen eens een fotootje schieten en uploaden van hoe hij nu is.Klopt de "van je af" slag maakt de steen niet helemaal gebruik van. Maar dat is niet veel.
Heb je nu nog wel genoeg stang over voor de andere slag ? Met stopper net genoeg denk ik.